Opis
Program studiów podyplomowych z zamówień publicznych, skoncentrowany jest na kompleksowym przekazaniu wiedzy związanej z problematyką zamówień publicznych.
Celem studiów jest wykształcenie absolwentów, którzy będą samodzielnie obsługiwali zamówienia publiczne.
W tym celu zdobędą wiedzę z zakresu prawa zamówień publicznych, poznają zasady, tryby i procedury, w których odbywa się udzielenie zamówienia publicznego.
Co musisz wiedzieć o studiach podyplomowych w zakresie zamówień publicznych ?
Zamówienia publiczne to jedna z dziedzin administracji.
Zgodnie z ustawą z 11 września 2019 roku „Prawo zamówień publicznych” zamówienie publiczne to „umowa odpłatna zawierana między zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.” (t.j. Dz.U z 2019 r. poz. 2019 ze zm.).
Studia podyplomowe przygotowują absolwenta do pracy zarówno po stronie osoby, która zamawia, jak i tej, która wykonuje zamówienia.
Praca przy zamówieniach publicznych wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu prawa, administracji i zarządzania oraz praktycznych umiejętności prowadzenia przetargów i tworzenia dokumentacji, która jest z nimi związana.
Dla kogo?
Słuchaczami studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych są przede wszystkim osoby, które biorą udział w procesie udzielania zamówień publicznych.
- pracownicy zatrudnieni przez zamawiającego ,
- pracownicy zatrudnieni przez wykonawcę zamówienia publicznego,
- pracownicy, którzy dbają o prawidłowe gospodarowanie środkami publicznymi, np. prawnicy, pracownicy z branży finansów czy ekonomii.
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, który jest podstawą do uzyskania awansu zawodowego, ale też przepustką do zmiany zawodu w kierunku obsługiwania zamówień publicznych.
Zasady rekrutacji
Studia podyplomowe są przeznaczone dla absolwentów szkół wyższych I i II stopnia. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Dlaczego wybrać ten kierunek?
Zamówienia publiczne napędzają gospodarkę krajową.
Zawody związane z udzielaniem i pozyskiwaniem zamówień publicznych są bardzo cenione i wysoko gratyfikowane na rynku pracy.
Pracując na stanowiskach związanych z tym kierunkiem studiów, masz wpływ na obrót pieniędzy publicznych i zasobność portfela państwowego.
Potencjalne miejsca pracy po studiach dyplomowych na kierunku zamówienia publiczne
Absolwenci zamówień publicznych zyskają pracę, np. w sektorach:
- instytucji rządowych
- jednostkach samorządu terytorialnego
- doradczych
Jako:
- Specjalista ds. zamówień publicznych
- Specjalista ds. przygotowania oferty
- Specjalista ds. pozyskiwania dofinansowań
- Specjalista ds. optymalizacji potrzeb inwestycyjnych i zakupowych w projektach
Jakie kompetencje zyskują absolwenci zamówień publicznych?
Absolwenci zyskują wiedzę i umiejętności, które umożliwią im pozyskanie, Udzielenie, przeprowadzenie zamówienia publicznego zgodnie z obowiązującym prawem.
Wiedza w dziedzinie zamówień publicznych
Absolwent studiów podyplomowych dowie się m.in. :
- Jakie prawo reguluje zamówienia publiczne? (pozna praktyczne działania prawne)
- Jakie są sposoby uzyskiwania zamówień publicznych?
- Jak wgląda system zamówień publicznych ?
- Jakie warunki musi spełniać zamówienie publiczne?
- W jaki sposób odbywa się szacowanie wartości zamówienia?
- Jaka dokumentacja jest związana z uzyskiwaniem zamówień publicznych, np. w jaki sposób dokonuje się opisu przedmiotu zamówienia?
- Jak wygląda strona administracyjna zamówień publicznych?
Umiejętności praktyczne
Absolwent będzie, m.in.:
- pozyskiwał zamówienia publiczne
- udzielał zamówienia publiczne
- uruchamiał procedury związane z zamówieniami publicznymi
- tworzył i kontrolował dokumentację związaną z zamówieniami publicznymi.