Opis
Posiadasz kwalifikacje pedagogiczne lub psychologiczne i chcesz poszerzyć swoją ofertę o wspieranie rozwoju dzieci?
Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dziecka Ci to umożliwi! Poszerz swoją ofertę edukacyjną profilaktykę, diagnozę, rehabilitację oraz terapię wczesnych zaburzeń rozwoju.
Co warto wiedzieć studiach podyplomowych na tym kierunku?
Opis kierunku: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka pracuje z dwoma grupami wiekowymi:
- 0-7 lat (z dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi niepełnosprawnością)
- 7-10 lat (z dziećmi, które mają trudności w rozwoju).
Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Taką opinię wydaje zespół orzekający w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Zespół wwr składa się z pedagoga, psychologa, logopedy oraz innych specjalistów (w zależności od potrzeb).
Celem zespołu jest opracowanie wspólnego programu terapii i rehabilitacji, który będzie odpowiadał szczególnym potrzebom dzieci.
Studia podyplomowe na kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ma Cię do tego przygotować!
Program studiów jest zgodny z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Studia realizowane są w trybie zaocznym i trwają trzy semestry.
Efekty kształcenia
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdza Twoje przygotowanie merytoryczne i metodyczne do pracy w zespole wwr.
Dlaczego wybrać ten kierunek?
Studia podyplomowe na kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to trafny wybór dla nauczycieli, i psychologów, którzy pragną zdobyć kwalifikacje zawodowe do prowadzenia zajęć terapeutycznych.
Absolwenci kierunku mogą pracować w:
- publicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej,
- jednostkach oświaty ( np. w przedszkolach), które spełniają warunki określone przez Ministra Edukacji Narodowej ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci).
- otworzyć własny gabinet.
Wśród rodziców rośnie świadomość prawidłowości rozwojowych dzieci – sprawniej wychwytują odchylenia od normy i konsultują je ze specjalistami.
Jakie kompetencje zyskują absolwenci kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Program studiów podyplomowych skoncentrowany jest na przekazaniu wiedzy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Chcemy, żeby nasi absolwenci zyskali praktyczne umiejętności.!
W tym celu nasi wykładowcy przekładają teorię na język praktyki. Na naszych zajęciach poznasz konkretne działania diagnostyczne, rehabilitacyjne i terapeutyczne.
Wiedza
W tym celu zapoznasz się, m.in. z:
- prawidłowościami poszczególnych etapów rozwojowych,
- kryteriami diagnozy odchyleń do normy,
- sposobami określania postępów dziecka,
- sposobami określania możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.
Kompetencje
Nasi absolwenci po ukończeniu toku studiów nabędą umiejętności w zakresie:
- rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka,
- doboru metod terapii i rehabilitacji adekwatnych do potrzeb i możliwości dziecka,
- opracowywania indywidualnego programu wczesnego wspomagania i oceny postępów,
- współpracy z innymi specjalistami w zakresie wwr,
- prowadzenia dokumentacji przebiegu i efektów zajęć,
I wiele, wiele innych.